Blog: Online markedsføring

Mobilepay på webshop

Af: Jacob Leander
Publiceret: 20. juli 2015 kl. 07:41

Det er nu blevet muligt at tage imod MobilePay og mange andre ting i det opdaterede betalingsmodul.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

Anmeldelse af bogen Online markedsføring - Den store grundbog

Af: Jacob Leander
Publiceret: 24. juni 2015 kl. 06:16

Jeg har læst bogen "Online markedsføring - Den store grundbog", der er skrevet af Anders Hingeberg, Jakob Hebsgaard, Camilla Kjærsgaard Pedersen.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

150.000 linjers ny kode til Webshop2

Af: Jacob Leander
Publiceret: 29. januar 2015 kl. 06:02

Gennem de sidste 16 måneder har ScanNet haft WebShop2 til det helt store serviceeftersyn. Intet mindre end 150.000 linjer ny kode er blevet skrevet, og næsten lige så meget eksisterende kode er blevet optimeret.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

Anmeldelse af SEO LEX 14

Af: Jacob Leander
Publiceret: 26. januar 2015 kl. 05:51

Jeg har haft SEO LEX 14 liggende siden, ja 2014, men selvom bogen er fra 2014, er den i skrivende stund kun små 4 måneder gammel og stadig helt up-to-date.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

Mobil tendenser

Af: Jacob Leander
Publiceret: 11. juni 2014 kl. 12:41

Jeg har fået noget data fra Google, som jeg vil dele med jer. Disse data viser tendenserne på søgninger via mobil i forhold til computeren og det er bestemt interessant læsning.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (1)

Linkbuilding bogen

Af: Jacob Leander
Publiceret: 1. april 2014 kl. 09:04

Linkbuilding bogen er ikke nogen ny bog. Den blev faktisk udgivet i 2013, men grundet travlhed og andre dårlige undskyldninger har jeg først fået den læst i år.

Bogen er skrevet af Henrik Bondtofte, der til dagligt arbejder med SEO og linkbuilding.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

5 års fødselsdag

Af: Jacob Leander
Publiceret: 10. februar 2014 kl. 09:34

I dag har jeg været selvstændig i 5 år. Det har været 5 forrygende og lærerige år.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

Tid er penge – optimer kundekontakten i din webshop

Af: Jacob Leander
Publiceret: 1. august 2013 kl. 11:41

Optimering handler ikke kun om at blive fundet på Google, eller om købsknappen skal være blå, grøn eller orange. Optimering handler ligeså meget om at optimere processer i virksomheden. Både internt i webshoppens arbejdsgange og overfor kunderne, når de skal købe og kontakte dig.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (3)

Opdatering af ScanNet betalingsmodul

Af: Jacob Leander
Publiceret: 17. juli 2013 kl. 11:56

I starten af juli lavede ScanNet en opdatering af deres betalingsmodul, der betyder at det er muligt at håndtere delordre i webshoppen. Læs blogindlægget og bliv klogere på ændringerne.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

Nye funktioner i Webshop2

Af: Jacob Leander
Publiceret: 28. januar 2013 kl. 13:51

Så er ScanNet kommet med en lidt større opdatering til deres Webshop2 system. I opdateringen har der været en række spændende tilføjelser, som jeg herunder vil gennemgå.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

WebPack skifter til Pacsoft Online

Af: Jacob Leander
Publiceret: 17. december 2012 kl. 11:24

Fragtsystemet WebPack bliver i skrivende stund erstattet af systemet Pacsoft Online. Dette sker som konsekvens af fusionen mellem Post Danmark og svenske Posten AB. Pacsoft har længe været benyttet af Posten i Sverige, hvor det bl.a. er kendt for sin stabilitet og brugervenlighed.
Post Danmark er allerede i gang med at flytte kunder fra WebPack til Pacsoft Online. For Webshop2 kunder vil dette ske til senest 1. januar 2013.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

De seneste tiltag i Webshop 2

Af: Jacob Leander
Publiceret: 6. september 2012 kl. 10:17

ScanNet arbejder hele tiden på at lave nye funktioner og moduler til Webshop 2. Jeg har her samlet nogle af de største ændringer, men også nogle funktioner som mange måske ikke ved der også var blevet lavet.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

Søgemaskineoptimering i Webshop2

Af: Jacob Leander
Publiceret: 3. juni 2012 kl. 13:56

I Webshop 2 er det heldigvis let at lave onsite søgemaskineoptimering, da der er tænkt SEO ind i webshoppen fra webshoppens start.

Jeg vil vove og påstå at ScanNet Webshop 2 er et af de mest søgemaskinevenlige standard webshop systemer, hvor du ikke skal lave nogle kringlede og kreative heksekunstner for at få shoppen søgemaskinevenlig – eller tilkøbe dyre SEO moduler. Alt er inkluderet fra standard.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (3)

Webshop checkout i ét step

Af: Jacob Leander
Publiceret: 3. juni 2012 kl. 13:55

ScanNet har gjort det muligt at vælge to forskellige checkouts i deres webshopsystem Webshop 2.

Den nye checkout mulighed, er det mange vil kalde "OnePageCheckout".

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (1)

6 Google AdWords ændringer

Af: Jacob Leander
Publiceret: 17. maj 2012 kl. 14:42

I dette blogindlæg har jeg valgt at fremhæve 6 forskellige AdWords ændringer, som Google har laceret de første 5 måneder af 2012. Nogle af ændringerne har større betydnig for dig som annoncør end andre.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

Adwords LEX - Dansk bog om Google AdWords

Af: Jacob Leander
Publiceret: 25. juli 2010 kl. 16:05

Så kom der endelig en dansk bog om Google AdWords, som kunne bruges til noget! Den kom bare for sent (Jeg kunne have sparet mange timer og fejl, hvis jeg havde haft bogen til at læne mig op af, da jeg startede på at opsætte AdWords kampagner.) Bogen er skrevet af Thomas Rosenstand og er vanligt skrevet i et sprog, hvor alle kan være med.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (11)

SEO services (Danske)

Af: Jacob Leander
Publiceret: 11. juli 2010 kl. 17:48

Nu skete det! Jeg blev færdiguddannet Multimediedesigner og kan nu endelig arbejde fuldtids med min virksomhed. Det går også rigtig godt – faktisk så forrygende, at jeg desværre har forsømt bloggen her. Jeg fik også lidt presseomtale hos den lokale Uge avis (En halv side), på Erhvervsbladet (En kort version), Ivækst og andre steder. . Fik hjælp til pressemeddelsen af en gut ved navn Bjarne Aakmann Tøgersen, der har sit eget lille kommunikationsbureau i Vejle. Ham kan jeg i hvert fald godt anbefale - Ikke sidste gang jeg har brugt ham! Nå - nu til listen over SEO tools Der er begyndt at dukke en masse spændende, nogle mere seriøse end andre, danske SEO services frem på internettet (I hvertfald udviklet af danskere). Mange af dem er blot private, der stiller en service til rådighed, hvor andre er kommercielle og meget mere seriøse. Jeg vil ikke selv "anmelde" dem, men blot liste de services jeg er stødt på. Har du erfaringer med nogle af de listede SEO tools, så del dem gerne med os andre. Har jeg glemt nogle? Sitexploration.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (14)

SEO LEX 11 – skal jeg opgradere?

Af: Jacob Leander
Publiceret: 1. maj 2010 kl. 23:43

Det er der sikkert mange der har tænkt, efter at Thomas offentliggjorde sin opdatering af SEO bogen SEO LEX fredag d. 30. April 2010.

SEO lex 11.00

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (10)

Oversigt over danske SEO bøger

Af: Jacob Leander
Publiceret: 10. januar 2010 kl. 16:30

Jeg har nu læst alle SEO bøger i Danmark - i hvert fald de mest opdaterede der er på markedet. Derfor har jeg besluttet at give et  "review" af dem alle og komme med mine personlige kommentarer. Håber de kan hjælpe dig til at vælge hvilken bog du skal købe, når du skal ud og investere dine penge i en ny faglitterær bog omkring søgemaskineoptimering.

Update: Blogindlægget er opdateret d. 26. januar 2015

 

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (51)

Dit website har ikke én forside – den har mange!

Af: Jacob Leander
Publiceret: 13. november 2009 kl. 10:57
På langt de fleste hjemmesider er forsiden spildt. Ofte kan man lige så godt komme til sagen med det samme. Hvorfor få brugeren til at benytte et ekstra klik på noget unødvendigt, der hverken skaber merværdi for dig - eller din bruger?
Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (9)

2. del af WMM på IBC overstået.

Af: Jacob Leander
Publiceret: 6. oktober 2009 kl. 17:16
Så er anden del af uddannelsen til Web Marketing Manager afsluttet. Det har været to spændende dage med to vidt forskellige undervisere. Den første dag stod på AdWords med Karsten Nygaard og dagen i dag stod på Analytics med Regin. Google Analytics og Adwords på Web Marketing Manager IBC
Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

D. 20. September 2009 smed jeg en påstand ud på twitter, som jeg fik lidt reaktioner på. Derfor valgte jeg at lave en lidt research for at finde belæg på min påstand.

Påstanden lyder således: Offline markedsføring giver ikke online salg(online ROI), men online markedsføring giver offline salg.

Jeg vil prøve at lade andre tale min sag og har derfor inddraget forskellige personer og cases. Men den korte historie er, at den nye forbruger selv opsøger produkter/virksomheder, når behovet opstår. Sådan en forbruger kaldes også en consumer 2.0, prosumer, dot ung og sikkert meget andet (kært barn har mange navne).

Prosumer er den unge forbruger - derfor bliver de ikke påvirket i lige så høj grad af traditionelle reklamer.
Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (7)

Afslutning af første "forløb" af WMM

Af: Jacob Leander
Publiceret: 10. september 2009 kl. 00:25

Så er de to første dage afsluttet på Web Marketing Manager uddannelsen på IBC. Det var en fornøjelse at have

Hans Tosti som underviser.

Test din hjemmeside og få succes på webbet

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (3)

Web Marketing Manager hold 9

Af: Jacob Leander
Publiceret: 8. september 2009 kl. 17:28
IBC kurser tilbyder uddannelsen som Web Marketing Manager Jeg er startet på uddannelsen til Web Marketing Manager som IBC i Kolding udbyder. Derfor vil jeg prøve at skrive lidt omkring mine oplevelser med uddannelsen for hver undervisningsdag.
Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (10)

Handel på afstand i Norden 2009

Af: Jacob Leander
Publiceret: 23. august 2009 kl. 13:13

I juni kom rapporten "Distanshandeln i Norden 2009" der redegører for hvordan handel på afstand ser ud anno 2009 i Norden. Jeg vil i det her indlæg forkusere mest på Danmark og fremhæve nøgletallene. Selvom det er alt handel på afstand udgør E-handel 87% hvor postorderkataloger er 6% og Telefon er på 5% i Danmark.

Læs hele indlægget|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (4)
← Ældre indlæg


Jeg tilbyder bl.a. Kunderne siger..
Certificeringer