2. del af WMM på IBC overstået.

Af: Jacob Leander
Publiceret: 6. oktober 2009 kl. 17:16

Så er anden del af uddannelsen til Web Marketing Manager afsluttet. Det har været to spændende dage med to vidt forskellige undervisere. Den første dag stod på AdWords med Karsten Nygaard og dagen i dag stod på Analytics med Regin. Google Analytics og Adwords på Web Marketing Manager IBC

AdWords

Her fik vi en masse grundlæggende teoretisk viden omkring AdWords og vi fik lov til at snuse lidt til de andre kursisters AdWords konti. Til sidst fik vi til opgave at skrive en AdWords annonce for henholdsvis os selv, vores sidemand til højre og til venstre. Denne opgave skal vi dog først bruge til næste gang vi skal have om AdWords, men den var faktisk meget sjov, og især svær at lave til sig selv. Vi kom også ind på den meget klassiske reklamemodel AIDA, som er blevet brugt i mange år i offline verdenen, men nu er blevet overført til internet markedsføring.

Analytics

I dag havde vi som sagt Regin til at undervise os i Google Analytics. Her fik vi en næsten fuldendt gennemgang af de forskellige grundlæggende funktioner i Analytics. Her fik vi så lov til at se nogle af IBC’s egne sider og se hvordan statistikerne så ud der. Dagen i dag var lidt mere praktisk orienteret og der var knap så mange slides i Regins Powerpoint i forhold til Karstens. Det var dog lidt ærgerligt at Regin nogle gange virkede lidt usikker på nogle punkter, som jeg desværre tror gik lidt ud over hans troværdighed, selvom det han sagde var korrekt.

Ser allerede frem til om en måneds tid :-)

Oversigt over indlæg|Nøgleord: Ingen|Kommentarer (0)

Kommentarer

Endnu ingen kommentarer på dette indlæg. Du kan tilføje en kommentar i formularen nedenfor.


Jeg tilbyder bl.a. Kunderne siger..
Certificeringer