Se også..

Skal vi tales ved?

Bliv opdateret!

Bliv informeret om nye blogindlæg og få gratis tips & tricks i min nyhedsmail.

Google analyse

For at finde ud af, om det er den rette målgruppe, der besøger hjemmesiden, kan man benytte forskellige analyse værktøjer, der kan fortælle dig om dine brugeres adfærd og hvordan de har fundet frem til din hjemmeside. Det mest benyttede er Google Analytics og her kan du lave alverdens analyser. De fleste hjemmesider har installeret Google Analytics eller et andet webanalyse program, men det eneste disse værktøjer bliver brugt til er, at se hvor mange besøg der har været. Med en god hjemmeside analyse, kan du finde en masse gængse problemer på din hjemmeside og dermed få dem forbedret.

Ved hjælp af en Google analyse, kan der udarbejdes forskellige rapporter, der omhandler de besøgendes færden på din hjemmeside.

I Google Analytics kan du se mange ting, som f.eks.:

  • Brugerens geografiske placering
  • Sprog
  • Nye kontra tilbagevendende brugere
  • Besøgendes loyalitet
  • Besøgs varighed og dybde af besøg
  • Brugerens computer og browser
  • Hvor brugeren har fundet hjemmesiden
  • Hvilke søgeord brugeren har benyttet sig af
  • Og meget mere..

Det er dog ikke det eneste en Google analyse kan indeholde, for det er jo blot nogle statiske tal. Der hvor guldgruppen virkelig ligger er, når man kan drage konklusioner ud fra disse data og finde ud af hvorfor tallene ser ud som de gør.

En webanalyse rapport kan dog også omhandle andre ting som fx SEO forhold, heatmaps mv. Jeg tilbyder også en absolut SEO analyse, hvor du modtager en rapport, som fortæller om Google kan indeksere og ranke din hjemmeside bedst muligt.

Er du blevet nysgerrig og vil du gerne have hjælp til optimering af din hjemmeside, eller blot høre mere om Google Analytics - så kontakt mig og hør omkring hvilke muligheder der er for din hjemmeside.

 

Jeg tilbyder bl.a. Kunderne siger..
Certificeringer